O REMIT-у

Агенција за енергетику Републике Србије донела је Правила о спречавању злоупреба на тржишту електричне енергије и природног гаса („Службени гласник РС“, број 103/21)-у даљем тексту: Правила РЕМИТ, која се примењују од 1. априла 2022. године, и којима се преузима у домаће законодавство Одлука Министарског савета Енергетске заједнице D/2018/10/МС-ЕнЗ од 29.11.2018. године којом је адаптирана Уредба (ЕУ) 1227/2011 од 25. октобра 2011. године о целовитости и транспарентности велепродајног тржишта (Уредба ЕУ РЕМИТ).

Примена Правила РЕМИТ има за циљ да обезбеди транспарентност и поверење у функционисање велепродајног тржишта електричне енергије и природног гаса у Републици Србији (у даљем тексту: велепродајно тржиште) кроз успостављање механизама за обелодањивање повлашћених (инсајдерских) информација и пријављивање злоупотреба на тржишту.

Правила РЕМИТ су обавезујућа за све оне који тргују и који намеравају да тргују следећим производима на велепродајном тржишту:

  1. електричном енергијом и природним гасом, који су предмет уговора о снабдевању, без обзира да ли је место испоруке електричне енергије или природног гаса у Републици Србији или другој Уговорној страни која је потписница Уговора о оснивању енергетске заједнице (у даљем тексту: „Уговорна страна“);
  2. електричном енергијом и природним гасом који су предмет уговора о приступу систему, укључујући уговоре закључене ради преноса електричне енергије, односно транспорта природног гаса између Републике Србије и једне или више Уговорних страна;
  3. електричном енергијом и природним гасом који су предмет уговора о снабдевању или уговора о дистрибуцији електричне енергије или природног гаса који су закључени са крајњим купцем чији је годишњи капацитет потрошње електричне енергије или природног гаса 300 GWh или више (максимална пројектована потрошња коју би купац мога да оствари на годишњем нивоу када би ангажовао сва постројења односно производне капацитете);
  4. дериватима електричне енергије и природног гаса.

Они који тргују или намеравају да тргују наведеним производима на велепродајном тржишту дужни су да:

  1. поднесу Агенцији уредну регистрациону пријаву ради регистрације учешћа на велепродајном тржишту, и то пре него што издају налог за трговање на велеродајном тржишту, односно пре него реализују трансакцију куповине и/или продаје електричне енергије или природног гаса;
  2. Агенцији без одлагања пријаве промену регистрованих података и лица која имају приступ повлашћеним информацијама;
  3. правовремено објаве у целости повлашћену (инсајдерску) информацију којом располажу на својој интернет страници и/или централизованој интернет страници оператора;
  4. обавештавају Агенцију о одлагању објављивања повлашћене информације;
  5. обавештавају Агенцију о изузећу од забране трговања на основу повлашћених информација;
  6. поштују прописане забране трговања повлашћеним информацијама, забране вршења манипулација и покушаја манипулације на велепродајном тржишту и Агенцији пријављују ове злоупотребе на тржишту у складу са Правилима РЕМИТ.

Наведене обавезе извршавају се подношењем одговарајућих пријава Агенцији на следећим обрасцима:

  • Образац РЕМИТ Р-1 Регистрациона пријава за регистрацију учешћа на велепродајном тржишту
  • Образац РЕМИТ Р-3 Пријава одложеног објављивања повлашћених информација
  • Образац РЕМИТ Р-4 Пријава коришћења изузећа од забране коришћења и откривања повлашћених информација
  • Образац РЕМИТ Р-5 Пријава потенцијалне злоупотребе/малверзације на велепродајном тржишту
  • Образац РЕМИТ Р-6 Пријава корићења изузећа од забране трговине повалшћеним информацијама
  • Закон о енергетици прописао је новчане казне уз могућност изрицања прописаних мера за случај да учесник на велепродајном тржишту поступи супротно Правилима РЕМИТ.

    Надзор над функционисањем велепродајног тржишта врши Агенција у складу са Законом о енергетици, а други надлежни органи у складу са прописима који уређују област трговине, заштиту конкуренције и надзор над финансијским тржиштима.

    Bilten#647
    16.12.2025.

    Вести
    АЕРС: Сагласност на Правила о раду тржишта електричне енергије

    Београд, 26. децембар 2025.

    Савет Агенције за енергетику Републике Србије је на седници одржаној 25. децембра 2025. године донео одлуку о давању сагласности на измене Правила о раду тржишта електричне енергије, која је припремио oператор преносног система Републике Србије ЕМС АД.

    Основни разлог за доношење нових Правила о раду тржишта електричне енергије јесте усклађивање са новом законском регулативом, као и унапређење процеса и отклањање уочених недостатака из досадашње праксе.


    АЕРС: Сагласност на Правила о раду преносног система ЕМС АД

    БЕОГРАД, 26. децембар 2025.

    Савет Агенције за енергетику Републике Србије је на седници одржаној 25. децембра 2025године донео одлуку о давању сагласности на Правила о раду преносног система, која је припремио oператор преносног система Републике Србије ЕМС АД.

    Основи разлог за доношење нових Правила о раду преносног система је усклађивање са новим законом о енергетици из новембра 2024, Уредбом о условима испоруке и снабдевање електричном енергијом, као и усаглашавање са европским мрежним правилима (адаптираним уредбама ЕУ) које су транспоноване у законодавни оквир Републике Србије.


    Сагласност на План развоја преносног система ЕМС АД за период 2025-2034. и План инвестиција за период 2025-2027.

    Београд, 18. децембра 2025. 

    Савет Агенције за енергетику Републике Србије је донео одлуке о давању сагласности на План развоја преносног система за период 2025-2034. година и План инвестиција у преносни систем за период 2025-2027. година које је као оператор преносног система донело Акционарско друштво „Електромрежа Србије“. План развоја преносног система за период од десет година је урађен у складу са Законом о енергетици и  Стратегијом развоја енергетике Републике Србије до 2040. године са пројекцијама до 2050. године, као и са Интегрисаним националним енергетским и клим тским планом. 

    У плану инвестиција за период од три године, описане су инвестиционе потребе са националног, регионалног и европског аспекта, чија реализација има значајан утицај на повећање преносних капацитета који ће омогућити даљи развој тржишта електричне енергије повећање поузданости преносног система и сигурности снабдевања потрошача и повећану могућност прикључивања нових извора електричне енергије.


    АЕРС: Сагласност на План развоја транспортног система ЈУГОРОСГАЗ-ТРАНСПОРТ д.о.о.

    Београд, 2. октобра 2025.

    Савет Агенције за енергетику Републике Србије је на седници одржаној 2. октобра 2025. године донео одлуку о давању сагласности на План развоја транспортног система ЈУГОРОСГАЗ-ТРАНСПОРТ д.о.о. за период 2025-2034.


    ТРОШКОВИ ЕНЕРГИЈЕ ЗА ГРЕЈАЊЕ СТАМБЕНОГ ПРОСТОРА ГРЕЈНА СЕЗОНА 2025/2026.

    Београд, 22.09.2025.


    За грејање просечно изолованог стамбеног простора од 60 м2 на 20оC у току 16 сати дневно у целом стану, 180 дана у грејној сезони, потребна је енергија од око 9.000 kWh (150 kWh/m2 је просечна процењена потрошња за грејање у Србији). При анализи трошкова енергије за грејање узима се у обзир ефикасност уређаја који се користе.